Je doelgroep bereiken op Facebook?

Doe mee aan mijn gratis online videolessen en leer
hoe je een advertentie bouwt die zorgt voor resultaat.

Inhoud cursus

 Les 1 (8:52 min)

Je doelgroep bereiken op Facebook en Instagram

Een doelgroep maken o.b.v. demografische gegevens en interesses in Facebook

Tips & tricks voor het selecteren samenstellen van je doelgroep in Facebook en Instagram

Les 2 (11:23 min)

Het belang van campagne doelstellingen

Targetting tactieken uitgelegd

Een re-targetting campagne bouwen

Les 3 (6:13 min)

Een Facebook advertentie opmaken

Handige tools bij het opmaken van een advertentie.

Tips bij het schrijven van een goede advertentie tekst.


Wat anderen zeggen...



Waarom adverteren op Facebook?

Wist je dat Facebook en Instagram samen ruim 15 miljoen gebruikers in Nederland kent?

Daarvan zijn ruim 7 miljoen dagelijks actief.

Het aantal Facebook bedrijfspagina’s is vorig jaar met 33% gestegen.

Let op: adverteren op Facebook wordt steeds duurder. Het is een spel van vraag en aanbod en de vraag is steeds meer aan het toenemen. Dit is het moment om in te stappen!

Met ruim 7 miljoen dagelijks actieve gebruikers is  de kans is groot dat jouw doelgroep daar aanwezig is.

Alleen weet jij nog niet hoe je deze doelgroep daar het beste kunt bereiken.

Waarschijnlijk heb je al een keer een campagne uitgevoerd en heeft deze veel bereik gehad. Wees  eerlijk tegen jezelf, wat was het resultaat van deze campagne?

Hoeveel nieuwe klanten heb je hieruit gehaald?

Laten we eerlijk zijn.. voor alleen bereik koop je niks, toch?

Waarschijnlijk was je op zoek naar leads (iemand die bovenmatig interesse heeft in je product) en nieuwe klanten.

Maar hoe realiseer je nu leads en klanten met Facebook?

Mensen zijn toch dagelijks actief, dat moet toch wel lukken?

Nee… zo makkelijk is het helaas niet.

Je zult moeten mikken op de juiste doelgroep. 'Targetting' noemen we dat.

Met Facebook en Instagram ben je uitermate goed in staat om je boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep te laten uitkomen.

Doordat Facebook en Instagram zoveel dagelijkse actieve gebruikers heeft, beschikt het over een onschatbare waarde aan data.

Deze data stelt Facebook beschikbaar zodat jij deze kunt gebruiken om jouw doelgroep te kunnen bereiken.

Waarom resulteert jouw Facebook campagne dan niet in het gewenste resultaat?

Hier zijn tal van reden voor, een veel voorkomende is dat je doelgroep te klein is, je de verkeerde doelstelling hebt geselecteerd, je doelgroep niet matcht of dat je advertentie tekst niet aanspreekt.

Laat mij je hierbij helpen, in een aantal gratis video's help ik je op weg om meer resultaat te halen uit je bestaande campagnes. Heb je nog helemaal geen ervaring met adverteren op Facebook, geen probleem. In dit geval helpen de video's jou om je allereerst campagne op te zetten.

Heel vele succes!

Gijs Ros, eigenaar Marketing Rocks

Cursus Facebook Marketing voor beginners

In Facebook Marketing voor beginners laat ik je zien hoe targetting werkt in Facebook zodat je wel resultaat boekt. Verder laat ik je zien dat een Facebook advertentie bouwen helemaal niet zo ingewikkeld is mits je beschikt over de juiste tools.

Dit alles bied ik aan in 3 gratis videolessen die je online kunt bekijken op het moment dat het jou uitkomt. Lijkt het je wat om deel te nemen?

Leer hoe je resultaat boekt met Facebook advertenties.

Volg mijn 3 gratis videolessen.

Les 1: Je doelgroep op Facebook

Leer werken met de Facebook customer insights tool.

Les 2: Targetting in Facebook

Bouw een aangepaste doelgroep op basis van je Facebook Pagina en website interacties.

Les 3: Je advertentie bouwen

Handige tools om een professionele advertentie te bouwen. Tips bij het schrijven van een advertentie.

Lees verder