Aanleiding
Mooii by Angelique is een hoogwaardige schoonheidssalon gelegen in Zeeland Terneuzen. Het bedrijf staat bekend om de persoonlijke aandacht en hoogwaardige behandelingen die aangeboden worden. Het doel van Mooii by Angelique was om meer klanten aan te trekken en de omzet te verhogen door middel van online marketing.
Angelique, eigenaresse van de hoogwaardige schoonheidssalon Mooii by Angelique, wilde structureel haar agenda vullen met nieuwe klanten. Ze zocht naar een effectieve manier om haar behandelingen onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. Via social media wilde ze gericht adverteren op verschillende behandelingen, maar ze had hulp nodig bij het opzetten en optimaliseren van de campagnes.
Strategie
Als strategy-first marketing bureau hebben we een uitgebreide strategie ontwikkeld voor Mooii by Angelique. Om het gewenste resultaat te behalen hebben we diverse campagnes via social media uitgeserveerd en elke campagne richtte zich op één specifieke behandeling. In totaal hebben we 15 verschillende behandelingen in een periode van iets ongeveer 3 jaar gepromoot, waaronder ipl-behandelingen, huidscans, cryo-behandelingen, t-shape behandelingen en onlangs gestart de voluderm.




Werkwijze
Vanaf het begin van onze samenwerking hebben we regelmatig contact gehad met Angelique en haar team om de voortgang van de campagnes te bespreken. Zo konden we tijdig bijsturen en optimaliseren waar nodig. Door middel van deze structurele contactmomenten konden we ook nieuwe behandelingen snel in de markt zetten en bleven we inspelen op de veranderende behoeften van de klanten.
- Structurele contactmomenten
- Testen en optimaliseren van advertenties en doelgroepen
- Verversen van beeldmaterialen en advertentieteksten
- Inspelen met de juiste behandelingen op het juiste moment
- Focussen op behandelingen met meer marge en/of die gemakkelijker zijn
Optimalisatie van campagnes
Het succes zit hem vooral in de autoriteit die Angelique zelf heeft opgebouwd en de werkwijze die zich naar verloop van tijd heeft gevormd waardoor we structureel leren en campagnes blijven verbeteren. We hebben regelmatig A/B-testen uitgevoerd om de effectiviteit van de advertenties te meten en te optimaliseren. Door deze voortdurende optimalisatie zijn we erin geslaagd om de kosten per lead te verlagen en de kwaliteit van de leads te verbeteren.
Resultaten
In een periode van ongeveer 3 jaar hebben we in totaal iets meer dan 1.200 leads gegenereerd. Een lead is in dit geval iemand die op de campagne pagina zijn of haar naam, telefoonnummer en e-mailadres achter heeft gelaten. Deze personen werden vervolgens opgebeld door Angelique of één van haar collega’s om een afspraak in te plannen. Van deze 1.200 leads heeft tussen de 15-20% daadwerkelijk een volledig traject afgerond voor de desbetreffende behandeling. Dat wil zeggen 160-240, voornamelijk nieuwe, klanten via social media advertenties. De omzet/winst verschilt enorm per behandeling, maar de trajecten bestaan over het algemeen uit 8-12 behandelingen met een gemiddelde omzet van €70-€90,- per behandeling.
De kosten voor marketing versus de opbrengst van de marketingactiviteiten kunnen we wegens privacy redenen niet delen, maar we kunnen wel zeggen dat de kosten ruim 6x in de opbrengst passen, dus is er sprake van een zeer positief resultaat.
*bovenstaande zijn slechts gemiddelde. We kunnen de daadwerkelijk cijfers niet met 100% accuraatheid terughalen.
Conclusie
In samenwerking met Mooii by Angelique hebben we 15 verschillende behandelingen gepromoot en tussen de 160-240, (nieuwe) klanten gegenereerd die een volledig traject hebben afgerond voor de desbetreffende behandeling. Door de structurele optimalisatie van de campagnes hebben we de kosten per lead weten te verlagen en het aantal conversies verhoogd. Het resultaat is een succesvolle en langdurige samenwerking met een tevreden klant.