3 manieren om het rendement op jouw laser(s) te verhogen

Rendement laser clinics

Je hebt recentelijk een laser geleased of aangeschaft maar het rendement valt nog tegen. Je komt tot de conclusie dat de kosten vooralsnog niet opwegen tegen de baten. Indien jij je herkent in deze situatie en daar verandering in wil brengen lees dan verder.

3 manieren om meer omzet te genereren

  1. Het aantal behandelingen op de laser verhogen.
  2. De gemiddelde besteding per klant verhogen door verkoop van producten en aanverwante diensten.
  3. De prijs van de behandeling verhogen.

1.Het aantal behandelingen op de laser verhogen

Dit klinkt misschien logisch maar de praktijk leert dat zonder enige marketing inspanning dit vrijwel een onmogelijke opgave is. Wat je kunt doen om het aantal behandelingen op de laser te verhogen is het opzetten van een digitale marketing strategie. Deze aanpak moet ervoor zorgen dat er op een structurele basis nieuwe klanten naar jouw praktijk komen voor een kennismaking met de laser. 

Het uitwerken van een digitale marketing strategie gaat als volgt: begin met het beantwoorden van onderstaande vragen. Doe dit voor de behandeling(en) op de laser waar jij graag een hoger rendement op wilt behalen.

  • Wie is je klant

Stel een helder klantprofiel op van jouw meest ideale klant. 

  • Wat vindt de klant belangrijk? 
  • Wat is de leeftijd van je klant? 
  • Betreffen het mannen, vrouwen of beide? 
  • Waar bevindt deze klant zich

Bepaal via welk kanaal je deze klant het beste kunt bereiken. Stel dat jouw praktijk lokaal is gevestigd dan is het zinvol om een lokale campagne op te zetten via social media. Je maakt dan een advertentie die is afgestemd op jouw klantprofiel in een straal van 20-25 km rondom de locatie van je praktijk.

  • Waar probeert de klant progressie op te boeken

Probeer er achter te komen welke problemen/uitdagingen jouw klanten ervaren. Waar willen ze graag vanaf? Dit bepaald ondermeer hoe jij jouw klant het beste kunt aanspreken. Voorkom ingewikkeld en technische kreten in jouw campagne maar speel in op problemen en uitdagingen van jouw klanten.

  • Wat is het eindresultaat dat je een klant wilt bieden?

Wat kan/heeft een klant nadat deze het beoogde resultaat heeft behaald? In je communicatie is het belangrijk om te communiceren over deze eindsituatie waardoor de klant begrijp wat hij kan/heeft na deze behandeling.


Webinar: ‘Nieuwe klanten voor mijn praktijk’

Binnenkort organiseren wij een webinar: ‘Nieuwe klanten voor mijn praktijk’. 

– Ontvang praktische handvatten bij het opzetten van jouw eerste campagne om nieuwe klanten aan te trekken. 

– Praktijkcase uitgelicht: Laserontharing campagne waarin we 12 nieuwe en terugkerende klanten in de eerste maand hebben binnengebracht als gevolg van de campagne.

Via deze link kun jij je gratis aanmelden, wacht niet te lang er zijn totaal 50 plaatsen beschikbaar.


2. De gemiddelde besteding per klant verhogen door verkoop van producten en aanverwante diensten.

Heb jij al eens in kaart gebracht per behandeling welke aanverwante producten en diensten gerelateerd kunnen worden aan een behandeling? Zijn jouw medewerkers hiervan voldoende op de hoogte en spelen zij hier ook op in?

Onderstaand schema kan jou helpen om dit per behandeling in kaart te brengen. Op deze manier is duidelijk welke producten of diensten kunnen aansluiten op een dienst die wordt afgenomen.

Waardeladder

3. Prijs verhogen voor een laserbehandeling

Een van de meest gemaakte fouten is dat het uurtarief wordt bepaald aan de hand van de concurrent(en). Dit is geen indicatie voor een goed prijsbepaling. De kostprijs per behandeling bepaald wat je minimaal moet vragen voor je behandeling om winst te kunnen maken.

Bepaal de kostprijs voor meerdere behandelingen zodat je komt tot een gemiddelde kostprijs. Kies daarbij een goedkope behandeling, een dure en een daartussen in. 

Om de kostprijs te bepalen kijk je naar de kosten per behandeling. Kijk daarbij zowel naar vaste kosten die elke maand terugkomen als variabele kosten, deze bewegen mee met de omzet.

Lees artikel: Kostprijs bepalen voor een laserbehandeling


Webinar: ‘Nieuwe klanten voor mijn praktijk’

Binnenkort organiseren wij een webinar met het onderwerp: ‘Nieuwe klanten voor mijn praktijk’. 

Praktische handvatten bij het opzetten van jouw eerste campagne om nieuwe klanten aan te trekken. 


Praktijkcase uitgelicht: Laserontharing campagne waarin we 12 nieuwe en terugkerende klanten in de eerste maand hebben binnengebracht als gevolg van de campagne.

Via deze link kun jij je gratis aanmelden, wacht niet te lang er zijn totaal 50 plaatsen beschikbaar!